Vinter mitt i sommarn

I min familj är man lite intresserad av vädret. Moln, vind, regn, snö, åska, blixtar. 
Pappa är duktig på att tyda väder och vind ganska rätt, och det är intressant att höra hans teorier. 
 
Igår var vi hemma i Jörn för att fira pappa på hans födelsedag. Varmt varé, så vi drog till Österjörn och badade i den svalkande sjön. Om inte brämsarna varit så ettriga, så hade jag kunnat stanna resten av dagen! 
Väl hemma var det dax för middag. Grillat! *Mums* 
 
Medan vi satt och åt, så började vi höra muller i fjärran. Jodå, det drog ihop sig på himlen norr om Jörn. 
Mullret tilltog och blixar började lysa upp, men fortfarande på behörigt avstånd. 
Men jag och brorsan nöjde oss inte med det. Vi satte oss i bilen och körde upp till Majaberg. Jodå... Nog var det nederbörd i alla fall, där norr om Jörn. Så tätt att man inte ens såg horrisonten! 
Vi var fortfarande inte nöjda! Vi körde efter molnen!
Och strax utanför Jörn hamande vi i regnet, och från ingenstans ökade ljudnivån rätt rejält när dom största haglen jag sett i mitt liv hittils damp ner på bilen! Så tätt och så mycke hagel att det blev hjulspår på vägen, och vitt överallt! Ett vinterlandskap mitt i sommaren!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0