"Bröllopsresan"

Helgen som var, ägnade jag på resa, på bröllop, och i gott sällskap!
 
Jag började resan i onsdags med att åka till Dallas för att övernatta där, och hämta med mig Vincnet så att säga. Sen tog vi tåget till Stockholm för att även där övernatta. Kul att träffa Vincents föräldrar igen! 
Sen bar det av mot Örebro i bil på fredagsmorgonen. Vi anlände direkt in på ett naturreservat för att vara vittnen och sångare på brudparets första och "lagliga" vigsel*. Att vara en av den totala mängden på 7 personer, inklusive brudparet var speciellt! Intimt, vackert och ärofyllt! 
Efter en lunch, ägnades sedan resten av dagen med att hjälpa till i festlokalen, flytta bord, duka, vika servetter m.m. Det var ett trevligt och bra tidsfördriv, tills det var dags för mig att träffa Klara, min saknade och älskade vän!
Klara bjöd på middag, och som vanligt försvann bara tiden i hennes sällskap!
 
Så var det dags för bröllopsdagen! Philip ♥ Linnea!
Att göra mig i ordning gick inte så bra. Inget vart riktigt som jag hade tänkt... Men det fick duga. 
Vi var tidiga till kyrkan, och det var skönt, då hann jag presenteras för lite folk i lagom dos. (Brudgummen Philip är Vincents bästa vän, så dom allra flesta av gästerna var främmande ansikten för mig). 
Vigseln var fantastisk! Med en liten lovsångsstund i mitten! 
Den efterföljande festen var också rikgit bra! Otroligt välplanerad och sjukt lagom! Och bordssällskapet höjde verkligen kvällen! 
Nöjda och trötta åkte jag och Vincent hem till Klara för att hinna sova några timmar innan vi skulle starta resan hem till norr igen.
 
Men, väl tillbaka i stockholm upptäckte Vincent att han bokat resa hem för fel dag! 
Men, det gjorde verkligen ingenting! Vi fick en dag att vila ut och hänga med Vincnets föräldar! Riktigt fint!
 
Tack också till Jonas och Joel, som lät oss sova hos er när vi komme med det sena tåget till Umeå.
 
Detta avbrott i vardagen har varit välbehövligt! För mitt huvud!
Och nu kan jag inte annat än att längta ihäl mig till fredag och denna helg! Då nästa roliga grej hägrar!
 
 

                                
 
 
 
 
 
Grattis och stort lycka till Linnea & Philip!
 
 
 
 
 * Brudparet skulle på själva bröllopsdagen ha en pastor från EFK, och EFKs pastorer har inte vigselrätt. 

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0