"Citat vi minns 2014"

Dom försenade "Citaten".
Som sagt, det är en annan liga denna gång, men dom gjorde mig glad en gång i tiden!
 
 
 

"När man har fött barn, hur lång tid har man på sig tills man måste klippa navelsträngen?" - Mamma
"ja, innan den flyttar hemifrån" - Ante

 

"Martina, har du roligt? Det är jättefint väder här inne!" - Markus inifrån vardagsrummet

 

"Peter är far å klara" - Eija

 

"Asså jag är ganska avslappnad när det gäller stress." - Nils

 

"Det blev ingen låt från min sida denna morgonafton..." - Markus

 

"Men då är det ju bra att jag har mina utifallbyxor!"- Samuel

 

"Tänk om man kunde akta sig för ljudvågorna så man inte hör!" - Markus

 

"Jag är också känd, fast inte än!" - Nils

 

"Jag läste en artikel om hur många hjärnskador det blev i Asterix och Obelix" - Martina
"Alltså, när dom spelade in den?" - Markus (om den otecknade)

 

"Jag vet knappt själv vilka som är på våra sedlar... Selma Lagerlöf, sen han Nils Holger Pyssling..." - Martina

 

"Det var längesen jag grät nu!" - Anette
"Ja, det var längesen du hade en regnperiod" - Ante

 

"Va?! är det ditt sista jobbpass?!! Då måste vi se till att ha kul, varese vi vill eller int!" - Mirre

 

"Han heter Ragnar, så det är ju ett annorlunda namn idag." - jobbarkompis
"Jah, men han måst ju få leva ändå..." - Tant på jobbet

 

"Det blir så skarpa bilder, så man ser ju inte ut som man gör!" - grannen på bussen

 

"Det var ju bra, det va ett kvinnohål det här." - Vincent (om minigolfbanan)

 

"Va det den Simon du bodde med?" - Katarina
"Jag har inte bott med någon Simon" - Vincent
"Nähe... Varför dt då??" - Katarina

 

"Asså, den här nyaste bäbisen, finns den ens??" - Eija (om det nyaste tillskottet i kungafamiljen)

 

Vincent ska flytta ett bord
"Nils, vill du hjälpa mänskligheten?" - Vincent
"Helst!" - Nils

 


Årets låt
Hur less jag än hunnit bli den under det gångna året, så är det ändå den låt som i rekord gjort mig gladast under 2014!

           
 

Årets bild
Med så många underbara människor på en och samma bild kan det inte blir annat än världens bästa bild! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Saraaaa

Hahaha! It never fails, dina citatinlägg always puts a smile on my face, även om jag inte alltid varit med då citaten uppkom! Ser alltid fram emot dessa inlägg, oavsett form, längd eller innehåll! Kram <3

2015-01-05 @ 19:50:58
URL: http://saramariasamuelsson.blogg.se
Postat av: Maja

Hahaha, jag älskar "Nils Holger Pyssling"!

och - jag saknar oss på bilden :(

2015-01-07 @ 10:18:41
URL: http://lazypunk.blogg.se

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0