Det är mycke nu!

Gaaaaahhhh!!! *pust och stön*
Ibland är det mycke... Mycke som händer, mycke som ska hända, mycke att hålla reda på, mycke att fixa, mycke som missas, mycke som är jobbigt men också mycke som är bra, kul och härligt!
 
För er som inte vet, så har jag börjat jobba på ett demensboende här i Örebro. Jag började där i slutet av september, och har kommit in väldigt bra! Jag trivs, och känner att jag medför någonting till arbetet, de boende och mina kollegor. Det är nice! Sen är det ju väldigt speciellt att jobba med dementa. Tålamodet prövas då och då kan jag lova. 
Men... Det är total ombyggnad av vår avdelning, och DET ÄR INTE KUL!!! Och just nu känns den prövningen ibland större än att höra en mening om och om igen! Det borras och smäller, det är dammigt, det är trångt, och det är kaos! Men, tääänk va skönt det ska bli när det är klart!!! Bara ca 4 veckor kvar! 
Såå, på jobet är det mycke. Mycke som händer, mycke som ska hända, mycke att hålla reda på, mycke att fixa, mycke som är jobbigt men också mycke som är bra!

Den 22 december sätter vi oss på planet och drar till Mexico, jag, Vincent och hans familj!
Idag efter jobbet, cyklade jag raskt iväg till vårdcentralen för vaccination. Skönt att kunna bocka av det från listan! Passet uppdaterade jag i fredags. Då är det bara resten kvar! 
Även här är det mycke att hålla reda på, mycke att fixa, som ibland känns jobbigt, men ändå kul! För jag ska ju till mexico!!
 
Helgen 5-6 December packar jag också. Men då för en flytt! Jag ska ta över en lägenhet i andra hand för ett år, och får nycklarna den helgen! Det är en 1a lite mer centralt, och det kommer nog att bli jättebra!!
Och här, ja, här är det också mycke. Mycke som ska fixas, mycke som säkerligen kommer att missas (i det materiella), mycke att hålla reda på, mycke som ska bli kul, men också lite som känns trist. Det är trist att flytta ifrån Klara, men vi kommer ju ses ändå! 
 
 
Men, sen försöker jag också tänker såhär...
 
Vad kan jag göra nu? Vad behöver jag nu? Vad ska jag göra sen? Vad behöver jag fixa nu? 
Just nu behöver jag vila... med Vincents armar om mig! ♥
 



Kommentarer
Postat av: Maria H

Guds välsignelse och frid över dig! Kramar

2015-11-16 @ 20:44:17

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0