Det var droppen 2

Det är snart ett år sedan jag flyttade in i min lilla 2a på Nygatan. 
Det är också snart ett år sedan jag fick den inte allt för roliga överraskningen när det i stort sett regnade på insidan av fönstret i sovrummet. "Det var droppen 1"
Sedan dess har överraskningarna då och då hoppat fram, med olika stor betydelse för min trivsel eller otrivlse.
.
Fredagnatt satt jag och min vän Markus i soffan och funderade på vilken film det skulle bli.
Plötsligt började vi höra ett konstigt ljud ifrån sovrummet. Min hjärna registrerade snabbt var det var, men förnekade det lika hastigt! Det var ju -10 grader! Inte kunde det töa nu så att det skulle rinna in på insidan av fönstret igen!
Jag reste mig och gick in i sovrummet. I fönstret var det torrt... Men, mitt på golvet växte en lite pöl med vatten!
Från mitten av taket kom det alltså droppar från, ja, vem vet vad?
Jag insåg snabbt att det inte var någon idé att ens lägga mig i min egna säng, då droppljud fullständigt kan gå en på nerverna! Den dubbla bäddsoffan blev räddningen för oss båda. Min rygg var dock inte lika glad när jag vaknade upp igår morse.
Det hade i alla fall slutat droppa under natten, baljan med handduken har stått kvar sen dess, och handduken är nu torr. Det var alltså en tillfällig grej, men fortfarande lika mystisk!
.
Jag trivs i min lägenhet, men jag vill verkligen inte bo här ändå!
Ge mig fältjägarvägen!
.
.

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0